Treceți la conținutul principal

Crima secolului 21


Nu, nu e un titlu demn de cancan sau... ceva gunoi, subiectul fiind unul destul de serios și complex. Dacă ar fi să evaluam lucrurile prețioase cum ar fi aurul, platina sau diamantele(și zic în necunoștință de cauză care și cum e mai prețios) acestea își capătă valoarea datorită rarității dar și a durabilității, cu alte cuvinte nu-și schimbă forma și consistența în timp.
Dacă timpul e atât de importat pentru materiile prețioase, nu ar trebui să fie cu mult mai important pentru noi, oamenii? Cu un oarecare regret vă mărturisesc că toți suntem martori și părtinitori ai crimei secolului 21. Cred că cel mai regretabil atunci când moare un om, este faptul că i se ia timpul pe care îl avea ,poate, la dispoziție să realizeze ceva. Aș îndrăzni să spun că timpul e mai important decât orice pe lumea asta. Dacă nu ai timp sa clădești ceva, nu poți clădi, dacă nu ai timp să iubești, nu poți iubi.
Atunci care e crima secolului nostru? Răspunsul stă pe buzele noastre aproape zilnic:
-"Hai pe la mine să mai omorâm timpul până ce..."
Toți avem felul nostru de a omorî timpul și poate uneori epuizăm toate metodele de a o face.Cred ca omorâtul timpului poate fi foarte subiectiv, mai exact, ce pentru unii e o pierdere de timp, pentru alții poate fi un câștig. Întrebarea mea prostească rămâne: De ce să-l omori? timpul fiind unul din puținele "lucruri" care nu pot fi recâștigate. Într-o poezie  zicea că atunci când ești copil ai timp și  energie dar nu ai bani. Când ești tânăr ai bani și energie dar nu ai timp.  La bătrânețe ai bani și timp, dar nu mai ai energie. Poate învățăm ceva de aici.
Dacă ar fi să îi întreb pe bunicii mei ce ar trebui să fac cu timpul ca să nu-l pierd, cel mai probabil mi-ar spune că trebuie să-l folosesc în câștigarea veșniciei. Dacă ar fi să întreb un om al științei, savant sau biolog, probabil că mi-ar zice să învăț cât mai multe, ca să pot descoperi informații noi despre lumea în care trăim.
De aici aș putea trage concluzia clară că singurul câștig în ceea ce privește timpul este un oarecare "negoț". Un schimb tacit între timpul depus pentru câștigarea a ceea ce ne interesează.„„„
Temă de gândire: Tu cu ce schimbi timpul care oricum curge?
Recomandare la tema timpului: Replay de Ken Greemwood

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Vis

E-un vis nomad, cancer pe maduva, ca un ger puternic in suflet de vaduva, piroanele apasa puternic pe rana, ochii inchisi, realitatea il sfarama. Da, e-a n a oara cand ma izbeste, e-un gol acolo si nimic nu opreste, sa sfarme`n cenusa, sa deschida usa, sa aeriseasca incaperea`n care domneste capusa. E-o alternativa clara, umila si sigura, dar eu aleg sa alerg pe cararea ambigua, m-a gasit raspunsul incerc sa-l ascult, da-mi trece pe la ureche ca un suier de vant.

Mai usor

Mai usor mi-ar fi sa tac Decat sa ma lupt cu vantul Cuvantul mi-e fara trac Nu-i latin si nici de dac. mi-ar fi mai usor sa zbor daca tot ce-as sti e cuibul singur sub un singur nor sa nu stiu ce-i ala dor. Mai usor mi-ar fi sa zbier sa dezleg din piept furia mai usor mi-ar fi sa pier chiar si cu suflet de fier

Adevar in bezna

In aer pluteste intunericul urii Fiinta omeneasca, fiul razbunarii, Cum pe rana deschisa ataca, Nepasatoare , de suflet te seaca. Ura cu ura, intre ele scrasnesc, Domnie cu domnie usor se sfarsesc, Rugina domneste in bezna rigid, Se invechesc si mor in palcuri de vid. Spaima, cutremur de nient si de vag, Viata e un curs intrerupt de un prag, Lumina e doar un vis, intr-un tunel stramt, Nepasarea domneste in ingerul frant.